Nova Panda
Kdo chtěl doma mít nejmenší a nejlevnější auto s pohonem čtyř kol, ten od roku 1983 mířil do prodejny fiatů. Pouze 3,5 metru dlouhý vozík se spartánskou výbavou neměl nikdy přímého konkurenta. Ostatní "čtyřkolky" byly vždy o něco větší a podstatně dražší. První generace Pandy 4x4 se v 90. letech prodávala i u nás za cenu 282 900 korun.Nová panda, která na český trh dorazila nyní, už tak levná není, stojí nejméně 339 900. Pokrok v podobě lepšího zpracování i použitých materiálů je však patrný na první pohled. Malý fiat už nevypadá jako levné auto šité horkou jehlou: hladké zavírání dveří a přesně lícující spáry karosérie jako by prošly německy důkladnou výstupní kontrolou. A původně třídveřová hranatá karosérie, která udivovala svým čelním sklem lehce vybouleným směrem do interiéru, dostala oblejší tvary a pár dveří navíc. Fiat s pohonem čtyř kol je o pět centimetrů vyšší než "dvoukolová" verze. Za změnu mohou nové pružiny, které zvýšily podvozek vozu tak, aby se mohl bez problémů vydat i mimo rovné silnice. Přední náprava je mohutnější, zadní má novou konstrukci, aby mohla pojmout zadní diferenciál. Jinak se základní verze 4x4 od té běžné na první pohled nijak neliší. Luxusněji vybavený model 4x4 Climbing už vypadá trochu jinak. Střed předního i zadního nárazníku vyplňuje vyvýšená černá plocha, která jej má více chránit před poškozením.Automobilka uvádí, že obě verze mají rozdílné zaměření. Základní 4x4 je určena pro větší využití v terénu, 4x4 Climbing má být zase lifestylové auto s terénními vlastnostmi, výrazným zevnějškem a barevným interiérem. Ve skutečnosti se obě verze liší jen málo, například použitými pneumatikami.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home