Podle úředníků vedro silnicím nevadí
COž je ale bohužel pravda pouze u dálnic. Ty jsou dělané z betonové směsi, odolávající solidně jak nízkým tak i vysokým teplotám. Oproti tomu starší asfaltky nwzřídka výrazně měknou, místy se na nich vytvářejí loužičky roztaveného asfaltu, a v místě kudy přejede kamion nebo třebas traktor zůstávají navždy prohlubně několik centimetrů hluboké. A navíc po dlouhé zimě, kraje nemají na opravy peníze. Možná největší problémy působí záplaty z doby konce komunistické éry, protože ty bžývají značně nekvalitní, a při teplotě vozovky 50 a více stupňů se značně roztékají. Některé země, například Polsko mají při podobně vysokých teplotách zákaz jízdy kamionů přes den, ale u nás se o ničem podobném neuvažuje, a to ani na silnicích nižších tříd, kde právě přetížené kolosy rozměklou vozovku vytvarují do obřích kolejí.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home