Wednesday, February 08, 2006

Zpět k motocyklům

Postupně se motocykly vyvíjely podle různých potřeb svých uživatelů až se začaly jednotlivé stroje nesmírně lišit. Protože kde jinde je v jedné skupině vozidel zahrnut jak moped o výkonu jednoho koně tak i obrovský stroj jako je například Harley Davidson jež výkonem přesahuje mnoho menších automobilů? V současné době se běžně používané motocykly dělí do následujících tříd: (vynechávám závodní, ty sem nepatří)
Moped: mívá objem motoru 50 ccm, je to motorem poháněné jízdní kolo. 4asto ej vybaven i pedály, aby si uživatel sám přišlápl, pokud jede do kopce.

Silniční motocykl: zcela obyčejný stroj, přizpůsobený pro středně dlouhé cesty po silnici.

Cestovní: Stroje, u nichže se počítá, že na nich uživatel běžně jezdí stovky i více km. Bývají obvykle vybaveny mnoha vychytávkami, a poměrně často i sajdkárou, bočním vozíkem.

Chopper: Královská třída motocyklů, obvykle obsahující velké množství masivních chromovaných dílů a motory jejichž výkon vysoce překračuje výkon motorů menších automobilů. Asi nejznámější je právě zmiňovaný Harlej. Bohužel jsou pro své jízdní vlastnosti tyto motocykly velice oblíbené u různých gangů a podobně, což jim kazí pověst.

Enduro: Motocykly přizpůsobené pohybu v terénu, nic více, nic méně.

Skůtr: Obvykle poměrně malý, lehký stroj, jež se od "klasické motorky" liší tím, že se na něm jede s nohama u sebe.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home