Zimní gumy
Tak začíná opravdová zima, ne jen hnusný studený podzim, jak tomu bylo doposud. Takže potřeba natáhnout zimní pneumatiky se stává čím dál potřebnější. Ono se sice zatím ještě dá jet na letních, ale začíná to být čímdáltím víc o hubu. Ono totiž nejde zdaleka jen o vzorek (ačkoliv i ten je dost důležitý, ono se u letních gum nepočítá s ježděním na větším množství vody (sněhové břečky)) ale i o tvrdost gumy, a jejím chování. Ono totiž čím tvrdší, tím se méně opotřebovává v létě, ale zase tím hůř drží na vozovce, je kluzčí na vlhku atd. Naopak zimní gumy jsou z měkčích směsí, takže v létě vydrží mnohem méně, ale v zimě, po chvíli provozu drží mnohem lépe. A právě jejich jiný vzorek lépe zajišťuje odvod vody a bahna. Mimochodem, ony existují i pneumatiky takzvané přechodné, nebo naj si lidé často myslí univerzální. Ony ovšem jsou univerzální v zemích kde není v létě teplota vozovky 60, a v zimě -20. V našich podmínkách jsou pro zimní provoz prakticky stejně nevhodné jako pneumatiky letní. Ono se to nezdá, ale může jít poměrně snadno o prodloužení brzdné dráhy o 10-20 metrů, a to je buď přejetý chodec, a nebo prostě nevyjedete do většího kopečka, bude to klouzat.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home